درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 18:28   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9781صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 14 فروردین 1393 - 21:44
      روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی
علی اصغرسالمی، رییس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - گنجاندن موضوع مسئولیت های اجتماعی در حیطه وظایف روابط عمومی نشان دهنده مشارکت بالای سازمانی و روابط دو سویه بین سازمان و جامعه می باشد. یکی از وظایف مهم روابط عمومی در جامعه ای که می خواهد به سمت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت کند، توسعه مسئولیت های روابط عمومی در حیطه اجتماع می باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گنجاندن موضوع مسئولیت های اجتماعی در حیطه وظایف روابط عمومی نشان دهنده مشارکت بالای سازمانی و روابط دو سویه بین سازمان و جامعه می باشد. یکی از وظایف مهم روابط عمومی در جامعه ای که می خواهد به سمت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت کند، توسعه مسئولیت های روابط عمومی در حیطه اجتماع می باشد.

ترغیب فعالیت های روابط عمومی به این سمت و سو و متمایل کردن مردم به این وادی که می توانند با نهادهای روابط عمومی دیالوگ دو طرفه برقرار کنند، یکی از شاخص های جامعه مدنی است. روابط عمومی در عمل در بسیاری مسائل و امور اجتماعی به صورت حضوری یا مجازی دخالت دارد ولی به دلیل شرایط حاکم بر فضای کاری روابط عمومی ها موقعیت لازم برای برخی فراهم و برای بعضی این امکان وجود ندارد. روابط عمومی مسئول نه تنها در قبال سیستم مدیریتی سازمان و یا شرکت خود بلکه نسبت به کلیه ارکان مراجعان، بهره مندان و ذینفعان که شامل آحاد جامعه می باشد نیز پاسخگو است. این رویکرد هرچند ممکن است بسیار آرمانی و دور از دسترس به نظر برسد ولی واقعیت های اجتماعی ـ    سازمانی در این حوزه نشان می دهند که گریزی از آن نیست، همانطور که در عرصه رسانه نیز توجه به توسعه و رویکردهای مسئولیت اجتماعی ـ   اخلاقی این تصور وجود داشت.

در جامعه ای که همبستگی و اتفاق نظر در حد بالایی به چشم می خورد منافع سازمان با منافع جامعه منافاتی نخواهد داشت. تامین منافع اجتماعی و حل مسائل و مشکلات اجتماعی از اهداف و رسالت های اجرایی روابط عمومی خواهد بود که همواره جهت نما و راهنمای راهبردی اقدامات روابط عمومی سازمان است. باید توجه داشته باشیم که در یک جامعه مدنی و آزاد این امر هیچ گونه منافاتی با وظایف حرفه ای و تخصصی روابط عمومی نخواهد داشت، بلکه عامل ارتباط دو سویه و اعتماد متقابل بین شهروندان و سازمان خواهد شد. بر کسی پوشیده نیست که ماهیت شکل گیری شرکت ها و سازمان ها با هدف کسب سود و تامین منافع می باشد. با این وجود توجه به اخلاق و مسئولیت های اجتماعی هرچند که هزینه های مادی را برای شرکت تحمیل می کند ولی در آینده بازدهی مناسبی را برای سازمان به دنبال خواهد داشت. اینجاست که روابط عمومی سازمانی می تواند با بررسی شرایط موجود با حضور به موقع در راستای تقویت روحیه نوع دوستی و اخلاق مداری منافع جامعه و ذینفعان شرکت را برآورده سازد. در نهایت کلیه سازمان ها و جوامع انسانی در یک افق بلندمدت نیازمند جلب اعتماد و رضایت، تقویت ارتباطات انسانی، مشارکت مردمی، بهبود احساس تعلق به جامعه ای مدنی و آزاد، همبستگی اجتماعی می باشند، که تحقق آن جز از طریق توجه و تاکید به مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی ها امکان پذیر نیست.

 

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9781/      روابط عمومی-و-مسئولیت های-اجتماعی

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد